9 Resultaten snel wegwezen

Beknopt overzicht

Door duinen en polders naar Oostende

Groepsreis België

Vanuit Oostende Station trammen we naar Oostduinkerke. Daar trekken we, na een korte opwarming, resoluut het nog grotendeels ongerepte duinengebied in. Voor de picknick houden we halt dicht bij de dijk van Nieuwpoort. Een pontje brengt ons over de IJzer en via het natuurreservaat van de IJzermonding bereiken we het kanaal Nieuwpoort- Plassendale. De tram brengt ons tot aan de Venetiaanse Galerijen in Oostende waarna we langs de dijk verder stappen naar het restaurant voor de (vis-)maaltijd aan de haven.

Ja, laatste plaatsen 24/06/18 - 24/06/18

Ongetemd Donegal

Groepsreis Ierland

Donegal, in het uiterste noordwesten van Ierland, betekent ‘vreemdeling’ in het Gaelic. Zowel geografisch als historisch verschilt County Donegal inderdaad wel wat van de rest van Ierland. Maar net zoals elders op het groene eiland, is het er mooi en heerlijk om te wandelen. Het ongetemde landschap van grillige kustlijnen, moerassige schiereilanden en ronde bergtoppen wordt in alle opzichten bepaald door de Oceaan die zich eindeloos uitstrekt achter de rotsige kapen.

Contacteer ons 01/07/18 - 08/07/18

Dwars door de Atlas van oost naar west

Groepsreis Marokko

Deze magnifieke trekking is een solide uitdaging voor ervaren bergwandelaars die de twee mooiste massieven van de Marokkaanse Hoge Atlas aan elkaar rijgt. In 19 opeenvolgende dagen wandelen we over de top van de M’Goun (4068 m) naar die van de Toebkal (4167 m), met er tussenin een waaier aan spectaculaire berglandschappen, authentieke Berberdorpen en hier en daar een vleugje cultuur. Marokko all-in.

Ja, afreis gegarandeerd 06/07/18 - 29/07/18

Rondje Esneux

Groepsreis België

Op 20 km ten zuiden van de stad Luik ondernemen we een prachtige en afwisselende wandeling. Belangrijk om weten: het is een pittige tocht met bijna voortdurend stijgen en dalen, een echte kuitenbijter. Vanuit Dolembreux, een gehucht van Esneux, wandelen we door een heuvelend landschap naar het dorpje Méry, in de vallei van de Ourthe. Vandaar gaat het via een steile klim naar het uitzichtpunt “Le Boubou” en verder naar de gelijknamige melkerij. In het Bois de Manants vinden we nog meer mooie uitkijkpunten, alsook verrassende grotten en het riviertje de Chawresse dat we stroomopwaarts volgen. Even later bereiken we het hoogste punt van de wandeling. Via de vallei van de Gobri wandelen we het gehucht Hayen binnen en even later staan we weer op het pad dat ons terugbrengt naar het beginpunt. Vandaar rijden we naar Esneux zelf om een hapje te gaan eten met zicht op de Ourthe.

Ja 08/07/18 - 08/07/18

Hageland en het kasteel van Horst

Groepsreis België

De Gempemolen in Sint-Joris-Winge is een oude watermolen in een prachtig stukje Hageland, ideaal dus als uitvalsbasis voor een wandeling. We vertrekken om 10 uur en wandelen over de Troostenberg en Roeselberg naar het natuurgebied Motbroek. Daar trekken we doorheen om via Houwaart de wijngaarden van de Houwaartseberg te bereiken. In het dorpje Nieuwrode houden we halt en eten onze boterhammen in een café. Over een klein deel van de Sint-Jobsweg - met nog een laatste weids zicht over het Hageland - verlaten we Nieuwrode. We bezoeken even de mooie en mooi gelegen pastorie van Sint-Pieters-Rode en richten vervolgens het vizier op het kasteel van Horst, een 13-de eeuwse waterburcht, ook bekend als het ‘kasteel van de Rode Ridder’. We drinken iets in het vroegere wagenhuis en keren door open veld terug naar ons vertrekpunt. Omstreeks 18 uur gaan we in het mooi gerestaureerde en tot horecazaak omgebouwde molengebouw rond 18 uur aan tafel.

Ja, afreis gegarandeerd 08/07/18 - 08/07/18

Naar de top van de Toebkal

Groepsreis Marokko

Vanuit het drukke Marrakech beland je plots in de rust van de Hoge Atlas. We wandelen van dorp tot dorp, slaan het dagelijks leven gade en zien gaandeweg het landschap veranderen van glooiende heuvels in hooggebergte. Ons doel is niet min: de top van de Toebkal (4167 m), de hoogste berg van Noord-Afrika.

Ja, afreis gegarandeerd 28/07/18 - 09/08/18

Kempen-Broek, een grensgeval

Groepsreis Nederland & België

Aan weerszijden van de grens Nederland-België, tussen Maaseik en Bocholt in het noorden van Belgisch Limburg, strekt zich het Kempen-Broek uit. Daar hielden zich lang geleden smokkelaars en bokkenrijders schuil; nu zijn het vooral libellen en watervogels die er hun toevlucht zoeken! Kempen-Broek is een uitgestrekt, bewandelbaar natuurgebied met moerassen, broekbossen, waterpartijen en... stilte. We vertrekken in het kerkdorp Stramproy (gemeente Weert) voor een grensoverschrijdende dagwandeling met picknick aan de ‘Voorste Luysmolen’ in Bocholt, een eeuwenoude watermolen op de Abeek. Eindigen doen we waar we begonnen, in Stamproy, waar we tegen 18 uur aan tafel gaan.

Ja 29/07/18 - 29/07/18

Wandelen in Zuid-Dijleland

Groepsreis België

Vanaf  het Vlaams-Brabantse Neerijse, gelegen in de vallei van de IJse dat een zijriviertje is van de Dijle, stappen we door de oude dorpskern en langs het kasteel d'Overschie naar het natuurgebied De Doode Bemde, een laaggelegen beemd in de Dijle-vallei met moerassen, vijvers en grasland. Via Sint-Agatha-Rode wandelen we door bossen en velden richting Terlanen, deelgemeente van Overijse. Dit dorp kende een vreselijke tragedie in de meidagen van 1940 bij de verdediging van de "ijzeren muur". Na de picknick in een tof cafeetje wordt de wandeling pittig, met een aantal serieuze klimmetjes door een klein stukje Waals-Brabant met zijn typische hoeves. We bereiken  Land's End en de Papendelle. Om in Tombeek te komen, kruisen we de Waverse Steenweg en langs ‘t Gezuurde Veld en een stukje Nijvelsebaan komen we tenslotte in Overijse. Op het Stationsplein nemen we de bus terug naar Neerijse, waar we ons welverdiend avondmaal gebruiken in een brouwerij/restaurant.

Ja, afreis gegarandeerd 05/08/18 - 05/08/18

Huttentocht rond het brongebied van de Lech

Groepsreis Oostenrijk

Het Lechtal is een begrip onder liefhebbers van wandelen in de Oostenrijkse Alpen. En wie zijn wij om dat naast ons neer te leggen? Warth is een dorpje op de grens tussen Tirol en Vorarlberg, in de buurt van Lech en omgeven door mooie Alpentoppen. Wij zagen er de perfecte start in voor een kanjer van een 6-daagse huttentocht rond het brongebied van de Lech, het wondermooie Lechquellengebirge.